miércoles, 30 de noviembre de 2011

TEKNOLOGIA HEZITZAILEA DIZIPLINA PEDAGOGIKO GISA




1. Diziplina pedagogiko gisa teknologia hezitzailearen eraikuntza, XX.mendean zehar
-Teknologia hezitzailearen sustraiak: Ipar Amerikako prestakuntza militarra 40.hamarkadan. Estatu Batuetan prestakuntza militarra eman zen Bigarren Mundu Gerran parte hartzen zuen bitartean. Honen ezaugarri nagusietako bat baliabide tekniko aurreratuak erabiltzen hasi zirela izan zen, aitzindariak bihurtuz horretan. Teknologia hezitzailea, hiritar ugari soldadu prestatuak bihurtzeko beharrari erantzuteko sortu zen.
-50. eta 60. hamarkadak: ikusentzunenganako miresmena eta eragin konduktista. Hiru arrazoi tarteko:
·        Mass mediaren hedapena eta eragin soziala: tv, komunikabideak …
·        Gizakiaren inguruko ezagutzen garapena psikologia konduktistaren baitan.
·        Ekoizpen industrialaren metodo eta prozesuak.
- 70.hamarkada: teknologia hezitzaileak (TE) ikuspegi tekniko arrazional batetik hezkuntzaren diseinu eta ebaluaziorako. Horretaz gain, aldizkari ugari publikatzen dira teknologia hezitzaileetan adituak. TE-en hedapena ematen da Britania Handian eta Estatu Batuetatik at herrialde askotan. Tradizionalki, hiru etapa bereizten dira teknologia hezitzailearen garapen gisa, 80.harmarkadaraino: hasiera batean, TE-ak makina ezberdinen“ ikaskuntzarako laguntza gisa”; ondoren, ikasgeletan ematen den ikaskuntzarako laguntza gisa, eta azkenik, hezkuntzaren ikuspegi sistematiko gisa.
-80. eta 90. hamarkadak: TE-ek hezkuntzan zuten erabilpenaren inguruko kritika, hausnarketa, deskalifikazio garaia izan zen, nolabaiteko krisialdi bat izan zuen.
2. Teknologia hezitzailearen berkontzeptualizazioa giza zientzia multidiziplinar eta kritiko batetik
XXI.mendean teknologia hezitzailea birformulazio prozesu bat bizitzen ari da informazio eta komunikazio teknologiek eta  curriculum kritikoaren eraginez. Teknologia hezitzailearen inguruko hainbat ideia honakoak dira: batetik, medioen, kulturaren eta hezkuntzaren ezagutza pedagogikorako gunea da; baita ere, kulturaren irakaskuntza eta helarazte prozesuak aztertzen dituen diziplina da; horretaz gain, teknologia hezitzailearen ikasketa metodoak eklektikoak dira.
Gaur egun, teknologia hezitzaileen inguruko ikerketa eremua, informazio eta komunikazio teknologien eta hezkuntzaren arteko erlazio eta elkarreragin harremanek osatzen dute. TE-en inguruko online aldizkariak ere badaude: adibidez “Journal of Technology in Education”.
3. Teknologia hezitzailea Espainian: jatorria eta garapena 
            Hezkuntzaren Lege Orokorraren (1970) bidez iristen da Espainiara TE eta hezkuntza zientzien institutuen sorkuntzaren bidez, ikusentzunezko baliabideak irakaskuntzan txertatuz. 80. hamarkadan bultzada handia izan zuen hezkuntzaren Ministeritzak eta autonomia erkidekoek sortutako hezkuntza programen bidez, ordenagailuak eskola sisteman txertatuz.
4. Hezkuntza objektu digitalerako diseiñu ekintzak 
 Espainiako administrazioak plan eta programa desberdinak bermatu ditu  ikasgeletan teknologia berriak erabiltzeko helburuarekin. Horrela, errenimendua  dakartzan konpetentzia digital desberdinak  lagunduz. Horretarako, multimedia material berriak beharrezkoak dira.  Eduki hauen kalitatea, erabilgarritasuna eta fidagarritasuna asko baloratuko dira eta, ondorioz, eduki eta zerbitzuetan aukera zabal bat eskaintzea garrantzitsua izango da gizartearen eskakizunei aurre egin ahal izateko.

    Azken urteetan hainbat programa digital sortu dira hezkuntza munduaren inguruan, horien artean garrantzitsuenak “AVANZA” planaren barnean sartzen diren “Interneta eskolan” eta “Interneta gelan” programak. Hauen helburua zerbitzu eta aplikazio pedagogikoak indartzea da, gainera, bi programa handi hauetaz aparte beste hainbat ekimen garatzen ari dira ikerketa eta garapena bermatu ahal izateko. Aipatutako bi programak hezkuntza sistemako maila guztietara dago bideratua.    Ondorioz, gauzak ikertzea ezinbestekoa izango da produktu berritzaileak eman ahal izateko.

5.Ondorioak
 Heziketaren kudeaketak aurrera eramaten ari diren plan hauek  oinarri izan behar dira  edukien antolakuntzan  eta sormenean, eta batez ere, ikasteko objektu digitalei zuzenduta egon behar dira planak. Horregatik, etorkizun batean teknologia desberdinetako edukiak handitzeko aukera emango digute: PC, bideojokoak, TV digitala, etab.
Hezkuntzari dagokionez, geroz eta garrantzitsuagoa da  berrabiltzeko  eginak egon behar direla. Hori dela eta, askok esaten dute  gauza berriak ikertzea eta  berebizikoa dela  soluzio desberdinak  edukitzeko. Hau da,  ingurune egoki bat  sortzea beharrezkoa non iniziatiba eta proposamen guztiak kontuan hartzen diren. Egun, erabiltzailea eroz eta desberdinagoa da, lehen testu desberdinak irakurtzen zituzten  baina orain hauen erreprodukzioa  eta sorkuntza prozesuan ere parte hartzen dute.
 Agente guzti hauengatik  ere beharrezkoak dira produktu gehiago  eta guzti honek  ahalbidetuko du produktu berriak  eta anitzagoak egitera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario